Українці часто скаржаться на службу екстреної медичної допомоги. Та чи завжди ці скарги справедливі? І взагалі у яких випадках треба викликати швидку, а у яких треба дочекатися ранку та піти до лікаря?
Про це розповість Інформатор з посиланням на МОЗ України.
Викликати екстрену медичну допомогу в Україні можна за єдиним телефонним номером 103 та за єдиним телефонним номером системи екстреної допомоги населенню 112, а також надіслати смс-повідомлення на номер 100-03 (для абонентів Київстар) або 096-561-39-77 (для всіх інших операторів) чи електронний лист на адресу103@health.kiev.ua, зазначивши причини виклику, вік особи, якій необхідна допомога, та адресу.
Підставою для виклику може бути лише раптове погіршення фізичного або психічного здоров’я, яке становить пряму та невідворотну загрозу життю та здоров’ю людини.
МОЗ затвердило перелік скарг та симптомі при яких треба звертатися до Швидкої допомоги. Це:
- непритомність або порушень притомності;
- судоми; раптовий розлад дихання, відсутність дихання, неефективність дихання;
- раптовий біль в грудній клітці;
- раптовий головний біль, що супроводжується запамороченням і/або нудотою;
- раптове порушення зору;
- порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникли раптово;
- гіпо- та гіперглікемічна кома;
- гострий біль в черевній порожнині чи/та поперековому відділі;
- значна зовнішня кровотеча, блювання кров’ю, кровохаркання;
- ознаки внутрішньої кровотечі (різке падіння артеріального тиску, наростання частоти пульсу, різка загальна слабкість та блідість шкіри тощо);
- порушення перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча, інше);
- анафілактична реакція, спричинена різними чинниками;
- укусіви змій та павуків;
- травми, які загрожують життю;
- нещасні випадки будь-якого характеру;
- тепловий удар і переохолодження, які загрожують життю
- асфіксії всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх тіл у дихальні шляхи, удушення);
- надзвичайні ситуації будь-якого характеру;
- гострі психічні розлади (з поведінкою, небезпечною для життя пацієнта та/або людей поруч);
- інші стани, які загрожують життю та здоров’ю людини.
Людина, яка викликає швидку повинна:
- відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;
- назвати точну адресу виклику (район, населений пункт, вулицю, номер будинку, за наявності – номер квартири, поверх, номер під’їзду і код на дверях). Якщо найменування вулиці або номер будинку невідомі, необхідно уточнити шляхи під’їзду до місця виклику та його загальновідомі орієнтири;
- назвати прізвище, ім’я, стать, вік пацієнта, якщо паспортні дані невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;
- описати скарги і симптоми пацієнта;
- повідомити, хто і з якого номера телефону викликає бригаду швидкої;
- за можливості забезпечити бригаді безперешкодний доступ до пацієнта і необхідні умови для надання медичної допомоги;
- за можливості ізолювати тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також завдати шкоди здоров’ю і майну членів Бригади;
- повідомити про можливі загрози для життя та здоров’я медиків;
- сприяти в транспортуванні пацієнта у спеціалізований санітарний транспорт;
- у разі транспортування пацієнта до закладу охорони здоров’я бажано мати документ, який засвідчує його особу.
Слід пам’ятати, що зубний біль, підвищена температура без сплутаної свідомості, підвищення тиску без ознак інсульту чи інфаркту та таке інше не є підставою для виклику швидкої.
Раніше Інформатор писав про те, чи приїде “швидка допомога” на виклик під час повітряної тривоги у Кривому Розі. Також повідомлялося про те, за скільки хвилин в Україні “швидка” зобов’язана приїхати на виклик.
Читайте нас у Facebook, Telegram та Viber
Стали свідком надзвичайних ситуацій у Кривому Розі, пишіть нам у Facebook
Альона Свірідова