Люди старшого покоління добре пам’ятають веселу пісеньку Алли Пугачової про першокласника, якого в школі “все більше навантажують”. Але то були ще “квіточки”. В наш час учнів грузять так, що ні про який вільний час чи дитячі розваги мови не може йти у принципі. Чи розумно це?
Як повідомляє Інформатор з посиланням на Міністра освіти та науки України Оксена Лісового, триває активне обговорення щодо кількості предметів, яку вивчають школярі сьогодні в Україні. Є різні аргументи “за” скорочення та “проти”.
Як пише він у Facebook: “Два роки ковіду та рік повномасштабного вторгнення. Навантаження на дитину дуже високе: і психологічне, і розумове. Це і про велику кількість предметів, і про навчання онлайн, і про додаткові заняття, щоб надолужити втрачене.
Наприклад, у 7-9 класі діти наразі мають близько 20 предметів. Таку кількість складно засвоїти і без стресу та онлайн-навчання (подекуди без гаджетів, адаптованих навчальних програм тощо). А в наших умовах – це на межі можливостей. Тож зрештою діти все одно зосереджуються на тих предметах, які обирають для себе як пріоритетні. Це я бачу і як батько, і тривалий час спостерігав як директор Малої академії наук.
Фактично питання стоїть не стільки про те, скільки має бути предметів, а як оптимізовані навчальні програми, яке навантаження отримують діти на уроках і на домашнє опрацювання, в якій формі відбувається навчання”.
Цей пост набрав вже 2,4 тисячі коментарів. Більшість батьків та вчителів згодні з тим, що у дітей забрали дитинство, бо починаючі вчитися зранку, вони десь білі опівночі закінчують виконувати домашні завдання. А потім сон та все спочатку.
Більш того, на вихідні діти отримують завдань ще більше, а тому відпочити їм теж ніколи. У результаті учні зосереджуються на вивчанні того, що їм цікаво і з чим збираються пов’язати своє життя. Інше так, для контролю.
Батьки вважають, що всі знання, які викладають у школі, навіть з фізики, хімії, математики, чи біології, повинні бути пов’язані з тим, що знадобиться дітям у подальшому повсякденному житті. Тоді й вивчати ці предмети буде цікаво, адже теорія без практики – це ніщо.
І кроки у цьому напрямку вже робляться. За словами Лісового: “У старшій профільній школі, починаючи з 2027 року, діти зможуть обирати напрямок, за яким вони хочуть навчатися. Відповідно, це має змінити підхід з мультипредметності на конкретний профіль, який цікавий школяру чи школярці”.
Він закликає всіх бажаючих висловити свою думку з приводу того, чи потрібно скорочувати у школі кількість предметів, адже “Наша спільна мета – створити для дітей можливості здобути якісну, корисну та сучасну освіту”.
Раніше Інформатор писав про те, як дитині в ЄС поєднувати місцеве та українське навчання, та про те, що українські школярі можуть завантажити книги для навчання з електронної бібліотеки.
Підписуйтесь на Telegram канал Інформатор Кривий Ріг , а також у Viber, і дізнавайтеся першими про головні новини міста.
Альона Свірідова