Раніше запис у трудовій книжці гарантував нарахування пенсії, а зараз головне – чи сплачували при цьому страхові внески. Зазвичай, це робить працедавець. Але бувають випадки, коли цього не відбувається. Трудовий стаж людині нараховується, але на пенсії це мало позначиться.
Про це повідомляє Інформатор Кривий Ріг за посиланням на Інформатор Україна.
Що важливо знати про нарахування пенсії
Запис в трудовій книжці не є підставою для автоматичного зарахування цього періоду трудової діяльності до страхового стажу.
До пенсії зараховується лише той період, за який були сплачені страхові внески за працівника.
Саме страховий стаж враховуватиметься при нарахуванні пенсії та наданні допомоги з тимчасової втрати працездатності, безробіття.
Як перевірити свій страховий стаж
Кожен працівник може самостійно перевірити, чи сплачує роботодавець за нього страхові внески та який період роботи зарахують до його страхового стажу.
На порталі Пенсійного фонду України можна отримати інформацію:
- про трудову діяльність;
- наявний страховий стаж;
- суми внесків, сплачених до ПФУ та розмір заробітної плати;
Також можна онлайн подати заявку на отримання пенсії при досягненні відповідного віку та страхового стажу.
Окрім сайту Пенсійний фонд має відповідний додаток, який можна встановити на смартфон чи планшет, що працюють на системі Android та IOS.
Як зареєструватися на порталі Пенсійного фонду
Існують наступні способи реєстрації на порталі:
- за електронним цифровим підписом (ЕЦП);
- за логіном та паролем, які можна отримати у відділенні ПФУ;
- шляхом ідентифікації в сервісі ID GOV UA, який включає в себе ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном (Mobile ID) або шляхом банківської ідентифікації в одному з 27 банків України (Bank ID).
Які переваги має реєстрація за е-підписом
Для тих, хто авторизувався на порталі ПФУ за допомогою кваліфікованого е-підпису (КЕП), надається можливість сформувати та подати відомості про трудові відносини, а саме:
- перевірити чи заповнити загальні дані – для застрахованої особи визначаються автоматично та не надаються на редагування, а для страхувальника надаються на ручне заповнення та подальшу перевірку наявності особи в Реєстрі застрахованих осіб (РЗО) та наявності трудових відносин між страхувальником та застрахованою особою;
- заповнити записи паперових документів (трудової книжки, військового квитка, диплому, книжки колгоспника тощо), скан-копії яких буде додано до звернення;
- додати скан-копії документів, які є обов’язковими для подання відомостей про трудову діяльність;
- підписати звернення КЕП та надіслати його до органу ПФУ.
Після опрацювання звернення застрахована особа в кабінеті зможе побачити актуальні дані про свою трудову діяльність, які зафіксовано у ПФУ.
Як скористатися пенсійним калькулятором
Скористатися пенсійним калькулятором зможуть ті, хто зареєструвався на порталі ПФУ за допомогою електронного цифрового підпису, надається інформація з Реєстру застрахованих осіб щодо його трудової діяльності згідно з Системою персоніфікованого обліку ПФУ.
При цьому користувач має змогу визначити умови розрахунку пенсії, а саме:
- обрати алгоритм розрахунку – як за введеними даними, так і з урахуванням стажу, який буде набуто на дату настання пенсійного віку;
- актуалізувати дані трудової діяльності – доповнити періоди трудової діяльності з визначенням заробітної плати та якщо необхідно відредагувати суми щомісячного заробітку;
- виконати розрахунок пенсії (кнопка «Зберегти та розрахувати»).
Раніше ми розповідали, що буде з пенсією в Україні, якщо людина виїхала за кордон.
Підписуйтесь на Telegram канал Інформатор Кривий Ріг і дізнавайтеся першими про головні новини міста.
Євгенія Глубінок