Із 16 липня набувають чинності нові мовні норми для інтернет-ресурсів та підприємств.
Про це повідомляє Інформатор з посиланням на пресслужбу Уповноваженого із захисту державної мови.
Це означає, зокрема, що з 16 липня 2022 року
-
будь-який товар, на якому встановлено комп’ютерну програму – від автомобіля до пральної машини чи електрокавоварки, повинен бути “локалізований” для реалізації в Україні. На товарі має бути українськомовний інтерфейс незалежно від того, чи цей інтерфейс використовує електронний екран чи має вигляд панелі керування зі звичайними кнопками;
-
усі інтернет-ресурси (вебсайти, сторінки в соцмережах, ютюб-, вайбер-, телеграм-канали, мобільні застосунки тощо), які використовуються в якості інтернет-представництв суб’єктів господарювання, зареєстрованих в Україні, у тому числі інформаційні інтернет-ресурси, повинні мати основну версію українською мовою, яка має завантажуватися для користувачів в Україні за замовчуванням. Українськомовна версія інтернет-представництва іноземного суб’єкта господарювання, який реалізує продукцію в Україні, може мати менший обсяг інформації, ніж основна версія, але достатній для того, аби користувач з України міг повністю розуміти мету діяльності даного суб’єкта.
За словами Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня, інформація про товари та послуги, яку розміщують інтернет-магазини, повинна мати повноцінну версію українською мовою, яка має бути основною (містити максимальний обсяг інформації) та завантажуватися за замовчуванням.
У разі порушення законодавства для громадян і організацій передбачено штрафи і розмірі від 3400 до 11 900 гривень.
Раніше Інформатор писав про те, що у Кривому Розі відкрилися курси української мови та розмовні клуби.
Альона Свірідова