Власник Mazda CX-5 із Кривого Рогу звинувачує українського імпортера Mazda – ДП «АВТО ІНТЕРНЕШНЛ» у приховуванні виробничого дефекту коробки передач, який загрожує безпеці на дорозі. Заручившись підтримкою адвоката та маючи всі необхідні докази, водій вимагає безкоштовної заміни коробки передач. Він переконаний, що імпортер та дилери Mazda знали про проблему та її ризики для водіїв, але не попередили про це власників авто та не сповістили відповідні державні органи в Україні. Подібні скарги надходять і від водіїв з інших міст, зокрема з Вінниці та Києва, що ставить під загрозу репутацію Mazda та її заявлені стандарти безпеки.
Несправна трансмісія — ризик для життя
Житель Кривого Рогу Максим Підрушняк у 2012 році придбав автомобіль Mazda CX-5 Core 2WD в офіційного дилера – фірми «ВіДі Скай Моторз» (м. Київ). Впродовж трирічного гарантійного терміну автомобіль обслуговувався виключно на станціях технічного обслуговування офіційних дистриб’юторів Mazda в Україні або у мережі його уповноважених дилерів з використанням оригінальних запчастин.
Таку модель авто купив у 2012 році в офіційного дилера пан Максим. Фото авто ілюстративне.
Проблеми почалися у березні 2017 року, коли в автомобілі спрацював індикатор несправності автоматичної коробки перемикання швидкостей. Власник одразу звернувся до офіційного дилерського центру Mazda в Україні — ТОВ «Авто-Імпульс Восток» у Дніпрі, де автомобіль пройшов комп’ютерну діагностику. . За результатами проведеної діагностики в «Модулі управління коробкою передач» було виявлено код помилки Р0780 «Неправильна робота перемикання передач».
Про авто з проблемною коробкою передач стало відомо у Мінекономіки
Діагностика підтвердила наявність проблеми, і майстри СТО запропонували замінити мастило та фільтр у коробці передач. Проте ремонт не допоміг: індикатор несправності не згас, а коробка передач продовжувала працювати нестабільно, з ривками та перебоями. Для клієнта Підрушняка це стало не просто технічною проблемою, а питанням безпеки: несправна коробка передач може призвести до раптової втрати контролю над автомобілем, загрожуючи його життю та безпеці інших учасників дорожнього руху. Так розпочалася його семирічна боротьба з автовиробником.
Офіційна документація Mazda Motor Corporation підтверджує наявність браку
Нещодавно, у травні та червні 2024 року Максим Підрушняк отримав переконливі докази: два технічні бюлетені Mazda Motor Corporation. Перший описував, що автоматична коробка перемикання швидкостей типу FW6A-EL на автомобілях марки Mazda мала виробничий недолік, а саме «ривки під час перемикання передач», спричинену незавершеним процесом ініціалізації блоку управління коробкою передач (ТСМ) під час виробництва.
У посольстві України в Японії також нічим не змогли допомогти власнику авто.
Другий стосувався серйознішого дефекту: стопорне кільце задньої планетарної передачі відірвалося від картера коробки передач, що призводило до неможливості перемикання передач і появи індикатора несправності. Обидва дефекти збігалися з симптомами в автомобілі криворіжця.
Компанія-імпортер ДП “Авто Інтернешнл” нічим не змогло зарадити мешканцю Кривого Рогу.
Ці бюлетені, видані під час і після гарантійного періоду авто, підтвердили підозри Підрушняка: його автомобіль було продано з виробничим дефектом, який становить загрозу безпеці. Він переконаний, що дилери Mazda та її український імпортер – ДП «АВТО ІНТЕРНЕШНЛ», знали про ці проблеми, але не повідомили його чи інших власників, порушивши умови гарантії, договір купівлі-продажу та права споживачів, передбачені законом.
Власник авто наполягає, що офіційний імпортер або дилер Mazda в Україні зобов’язані безкоштовно замінити несправну коробку передач, адже дефект існував на момент купівлі, не був розкритий продавцем і становить серйозний ризик для безпеки.
Власник звернувся до держави та дипломатів
Маючи на руках докази виробничого дефекту, Максим Підрушняк не раз звертався до офіційного імпортера Mazda в Україні – ДП «АВТО ІНТЕРНЕШНЛ». Він просив замінити коробку передач. Але відповіді компанії були категоричними: гарантійний термін минув, і ДП «АВТО ІНТЕРНЕШНЛ» заявив, що не має повноважень його продовжити, посилаючись на відсутність в Україні представництва заводу-виробника Mazda. Вони запропонували замовити запчастини, проте коштом власника авто.
Не здаючись, Максим Підрушняк пішов далі. У серпні 2024 року він надіслав лист Масахіро Моро, президентові та генеральному директорові Mazda Motor Corporation, вимагаючи справедливого розв’язання проблеми та продовження гарантії для заміни коробки передач. Проте лист, доставлений із підтвердженням отримання, залишився без відповіді.
В Укртранспезпеці не знають про проблеми з авто японського виробника.
Автовласник також подав скарги до Держпродспоживслужби, Міністерства економіки України, офіційного представництва у Європі ITOCHU Corporation Osaka Headquarters, Європейської штаб-квартири Mazda та офіційних дилерів Mazda в Європі, офіційних компаній- дилерів в Україні КФ ПП «Аеліта» (м. Кривий Ріг) та ТОВ «ВІДІ-СКАЙ» (м. Київ), Укртрансбезпеки та звернувся до Надзвичайного і Повноважного Посла Японії в Україні та Тимчасового повіреному у справах України в Японії.
На якість авто скаржилися водії з Києва та Вінниці
Власник Mazda з Кривого Рогу — не єдиний, хто зіткнувся з проблемами. Водії з Вінниці та Києва також повідомляли про несправності у японських автомобілях. Ці скарги підкреслюють, що проблема не поодинока, а відмова імпортера та дилера Mazda в Україні вирішувати її може призвести до аварій, загрожуючи життю водіїв і пішоходів.
Для Максима Підрушняка це лише додає мотивації: якщо автовиробник не діятиме добровільно, він готовий змусити виконати свої зобов’язання їх через суд.
Максим Підрушняк наголошує: він не має наміру зупинятись. Інформатору стало відомо, що автомобіліст вже уклав договір з адвокатом, підготовлено юридичні запити й триває збір доказів. Бо йдеться не лише про відновлення справедливості у конкретному випадку, а й про захист прав українських споживачів загалом, які мають справу з технікою, що не відповідає заявленим стандартам якості.
Офіційний імпортер та дистриб’ютор Mazda в Україні ДП «АВТО ІНТЕРНЕШНЛ»має шанс визнати відповідальність та зберегти довіру клієнтів. Але поки що ситуація демонструє інше: небажання компанії визнавати системні проблеми може мати серйозні репутаційні наслідки.
Мешканець Кривого Рогу впевнений, що якщо відмова від безкоштовного ремонту дефектного вузла стане нормою, то це ставить під сумнів принципи сервісу та підтримки, які компанія Mazda Motor Corporation декларує на ринку України.
Олена Шевченко