В Україні продовжують торгувати контрафактним алкоголем. Купити “палену” горілку, можна не тільки у маленьких крамничках на околицях селищ, але в досить великих магазинах у центрах міст. А це означає, що гроші не повністю надходять до бюджету. Найближчим часом такому неподобству буде покладено край.
Як повідомляє Інформатор з посиланням на Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, щорічно Україна втрачає 30 млрд грн держбюджету через тіньовий ринок алкоголю та тютюну. А українці, навіть не підозрюючи, купують контрафактні товари.
Зафіксували продаж понад 50000 пляшок алкоголю з однаковою акцизною маркою. Значить, що 49999 разів люди купували «палену» горілку або що кошти з продажів не йшли в бюджет.
Для боротьби с контрафактом фахівці Міністерства цифрової трансформації створюють унікальну електронну систему обігу підакцизних товарів. У ній фіксуватимуться усі операції з перевезення, зберігання та продажу товарів.
Ключовим елементом стане електронна марка акцизного податку. Це спеціальний двовимірний цифровий код, який наноситимуть на товар. Кожен українець зможе зчитати його через Дію, щоб зрозуміти — перед ним оригінал чи контрафакт.
За словами Федорова: “Запровадження еАкцизу ускладнить продаж продукції з підробленими акцизними марками у магазинах. Після запуску такої системи кожен споживач, зчитавши код на продукції через Дію, зможе перевірити алкоголь та цигарки і визначити, перед ним оригінальний продукт чи підробка. Наприклад, людина хоче придбати товар. Сканує код через Дію — й одразу отримує інформацію про товар та виробника: фото, назву, опис, об’єм тари, вміст спирту, — а також перевіряє легальність акцизної марки. У разі виявлення фальсифікату споживачі зможуть миттєво сповістити про це контрольні державні органи через застосунок Дія…
Також бізнес зможе захистити свій товар від фальсифікації, суттєво спростити процедуру оформлення акцизних марок без зайвих візитів до ДПС та паперової тяганини. Крім цього, зменшити собівартість продукції через відмову від наявного формату марки, автоматизувати звіти про використання акцизних марок, створити рівні конкурентні умови ведення бізнесу для тих, хто працює з підакцизними групами товарів”.
У разі підтримки законопроєкту депутатами, з 1 січня 2025 року для виробників, імпортерів, дистрибуторів, ритейлу почнуть діяти вимоги щодо маркування тютюнових виробів та алкогольних напоїв та рідин виключно електронним марками.
Раніше Інформатор писав про те, що в Україні родини з дітьми можуть подати заяву на отримання виплат через застосунок Дія, а також про те, що через портал Дія можна перевірити свою майбутню пенсію
Підписуйтесь на Telegram канал Інформатор Кривий Ріг і дізнавайтеся першими про головні новини міста.
Альона Свірідова