Інформатор Кривий Ріг

ЖИТТЯ

Монобанк зняв гроші без попередження: що робити та хто винен

В мережі клієнт Монобанк поскаржився на дії банківської системи: після одноразового платежу від його імені оформили підписку та зняли 540 грн. За словами користувача, ці операції з ним ніхто не узгоджував. Чи правильні дії банка?

Як повідомляє Інформатор Кривий Ріг з посиланням на Інформатор Україна та Монобанк, користувач поскаржився на дії “Монобанку”. Він повідомив, що банк оформив підписку на регулярне списування 540 грн без його згоди. Це сталося після того, як жінка оплатила послугу в певній компанії на суму 30 грн. Хоча саму підписку вона не оформлювала.

Після цього через три дні о 4:30 ранку банк списав з її рахунку гроші. За словами клієнта, в техпідтримці на її скаргу відповіли: “Ну ви ж робили оплату послуг у них на 30 грн, от ми і вирішили”.

Проблема

Проблема

В коментарях акаунт Монобанка відповів на скаргу клієнта. Відтак, банк не несе відповідальності за деякі платежі, адже сайти можуть проводити їх без введення CVV-коду або не запитувати код підтвердження в застосунку. В такому разі відповідальність покладається саме на ці сайти.

Ці умови вказані на всіх сайтах, коли ви натискаєте галочку «Згоден з умовами сайту». Якщо це регулярні платежі, то вони можуть списуватися автоматично, наприклад, якщо ви заносите дані карти самостійно і погоджуєтеся з умовами, які на сайті, далі сайт може проводити платіж автоматично, списуючи кошти з вашої картки“, – йдеться у повідомленні.

Це вчить користувачів Монобанка перечитувати умови користування не тільки банківськими послугами, але й послугами тої чи іншої компанії.

Виникає інше питання. На сайті “Монобанка” ми знайшли правила оформлення регулярних платежів. Там існує лише два способи оформлення, і обидва треба налаштовувати самостійно. Представники банка пишуть, що автосписання відбувається щодня о 9 ранку. Інший час можна налаштувати теж самостійно, як і необхідність банку надсилати запит про списання коштів.

“Підводні камені”

Ми зазирнули в договір, який підписують клієнт(к)и банку, і дізналися, за що ще “Монобанк” не несе відповідальності.

  • за збої в роботі пошти, Інтернету, мереж зв’язку, що виникли з незалежних від Банку причин і потягли за собою несвоєчасне отримання повідомлень Банку і виписок по Рахунках
  • за наслідки виконання доручень, виданих уповноваженими особами
  • коли банк не зміг встановити факт видачі розпорядження неуповноваженими особами
  • за умови форс-мажорних обставин. Це можуть бути саботаж, пожежі, повені, вибухи, стихійні лиха, громадянські заворушення, страйки, повстання, війни. Також до форс-мажорних обставин відносять прийняті зміни в законодавстві або розпорядження НБУ та інших провладних структур. Уникнути цього можна за допомогою письмової угоди про зворотне
  • у випадках невиконання клієнтом умов договору та додатків
  • за будь-які непрямі, побічні або випадкові збитки або збиток (в тому числі упущену вигоду), навіть в разі, якщо клієнту повідомляли про можливість таких збитків
  • за виникнення конфліктних ситуацій поза сферою його контролю, пов’язаних зі збоями в роботі систем оплати, розрахунків, обробки і передачі даних, а також, якщо картка не була прийнята до оплати третіми особами
  •  за операції, що супроводжуються правильним введенням ПІН-коду
  • за операції, що здійснювались після передачі мобільного телефону, сім-карти третім особам.
  • за будь-які утримання, санкції, обмеження та інші негативні наслідки для рахунків, якщо такі наслідки пов’язані з виконанням вимог FATCA з боку Податкової служби США, банків- кореспондентів та інших осіб, які беруть участь в перекладах, а також за будь-які пов’язані з цим збитки.

Що робити

Уважно читати умови договору. Там йдеться про відповідальність не тільки банка, а й клієнта, що теж дуже важливо. Якщо проблеми уникнути не вдалося, слід зателефонувати або написати до техпідтримки. Це перший крок, який потрібно зробити, адже в договорі прописано, що клієнт несе повну відповідальність за операції після авторизації до моменту подання скарги або звернення в контакт-центри.

У коментарі до скарги акаунт “Монобанка” зазначив:

Ми передали колегам заявку, щоб вони спробували зв’язатися з ресурсом від імені банку з проханням скасувати вашу підписку та повернути кошти за неї“.

Знайти контакти можна тут.

Раніше Інформатор писав про те, що у ПриватБанку завершуються кредитні канікули: коли.

Підписуйтесь на Telegram канал Інформатор Кривий Ріг і дізнавайтеся першими про головні новини міста

Нагору