До кінця року очікується зростання цін на молочну продукцію орієнтовно на 10%. Причиною є те, що половина інгредієнтів для виготовлення продукції імпортні. Починаючи від упаковки та закінчуючи фруктовими наповнювачами чи заквасками.
Про це повідомляє Інформатор Кривий Ріг за посиланням на Інформатор Україна.
Що впливає на підвищення цін, розповіла генеральна директорка Асоціації виробників молока Ганна Лавренюк.
Через війну відбулися суттєві зміни для собівартості виробництва, як молока, сировини так і готової молочної продукції на поличках. На це вплинула ціла низка факторів.
“Ми втратили величезну кількість худоби в окупованих та прифронтових територіях, які зазнавали і продовжують зазнавати нищівних обстрілів. Щодня отримуємо повідомлення про втрати саме в промисловому секторі, молочно-товарні ферми зникають цілими комплексами. За сім місяців війни ми втратили вже понад 50 тисяч корів у промисловому секторі, маємо деяке скорочення обсягу виробництва молока”, – заявила Лавренюк.
За її словами, підприємства не могли належно доглядати за худобою. Вони втратили понад 50 % продуктивності корів.
“Це не могло не вплинути на виробництво. Зокрема, ціла низка інших виробничих факторів. Впродовж року паливно-мастильні матеріали, енергоносії, які є ключовою складовою собівартості виробництва зросли на 60-70 %. Це зростання логістики, тобто вартість доставлення молока і сировини від ферми до заводу. У зв’язку з девальвацією гривні, ми маємо суттєве здорожчання імпортної складової, як у виробництві молока, сировини для молочної ферми – ветеринарні препарати, інгредієнти для заготівлі кормів, запчастини. Так і для промислової переробки для заводів”, – наголосила Лавренюк.
Вона констатувала, що найближчим часом, до кінця року, ми ще будемо бачити зростання цін орієнтовно на 10%. За словами Лавренюк, якщо гривня буде продовжувати просідати, то цінники можуть ще додатково зрости. Зараз таких передумов немає.
“Україна суттєво нарощує експорт до країн ЄС. Попит є на масло, яка у нас в останній місяць побило рекорди і досягнуло топових показників, які ми мали по експорту, аж у 2018 році. Імпорт ускладнений через логістику, на кордонах ситуація покращилася, оскільки запрацював морський зерновий коридор і це дозволило розвантажити сухопутні кордони для експорту та імпорту продукції в Україну”, – пояснила Лавренюк.
Лавренюк додала, що ситуація залишається складною, оскільки попит на ці імпортні складові високий і підприємства доводиться заздалегідь і з передоплатою працювати зі своїми постачальниками. Саме тому це впливає на труднощі у виробництві.
Раніше ми розповідали, про ДТП автомобілів на Зарічному Smart і мікроавтобус.
Підписуйтесь на Telegram канал Інформатор Кривий Ріг і дізнавайтеся першими про головні новини міста.
Євгенія Глубінок